پایان نامه ارشد ارزیابی ارتباط سیستم های حسابداری مدیریت

- اهمیت و ضرورت پژوهش

بسیاری از سیستم های حسابداری فعلی از نقش و اهمیت فزاینده حق مالکیت معنوی و دانش در سازمان هایی عصر نوین غافل بوده و از توان سنجش ارزش واقعی دارایی­ها در محاسباتشان ناتوانند. به عبارت دیگر، صورت­های مالی در تشریح ارزش واقعی شرکت­ها از محدودیت­های بسیاری برخوردار هستند. در جوامع دانش محور کنونی، بازده سرمایه فکری بکار گرفته شده بسیار بیشتر از بازده سرمایه‏های مالی به کار گرفته شده، اهمیت یافته است این به آن معناست که در آینده در مقایسه با سرمایه های فکری، نقش و اهمیت سرمایه های مالی در تعیین قابلیت سودآوری پایدار، کاهش چشم گیری خواهد یافت. این موضوع موج ایجاد فاصله بین ارزش واقعی شرکت ها و سازمان ها با آنچه که در محاسبات حسابداری سنتی اعمال می­گردد، شده است. افزایش شکاف بین ارزش واقعی و دفتری شرکت­ها ، توجه محققان را برای توضیح ارزش نامرئی که در این بین از صورت­های مالی حذف شده، جلب کرده است. ارزشی که از آن تحت عنوان سرمایه فکری نام برده می­شود و در تمامی ابعاد سازمان همچون یک پیکره دانش حضور دارد، اما نادیده گرفته می­شود.

از طرفی، یکی از سیستم­های اطلاعاتی که می­تواند سازمان را در اندازه­گیری و استفاده صحیح و بهینه از سرمایه فکری یاری کند، حسابداری مدیریت می­باشد. حسابداری مدیریت، که در طول قرن بیستم ارزش خود را از دست داده بود (جانسون و کاپلان، 1987)، در حال حاضر چشم انداز و مجموعه ای از ابزار است که به ویژه گسترش حوزه­های خود را گسترش داده و در نتیجه، فرصتی مناسب است برای برخورد با برخی چالش­های مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به سرمایه فکری و تاثیر آن بر سازمان. پارادایم حسابداری مدیریت در حال حاضر روش مدیریت موثر منابع سازمانی و ارتباط آن را برای فرایند ایجاد ارزش در سازمان نشان می­دهد. به همین دلیل، در نظر گرفتن حسابداری مدیریت به عنوان مکمل سرمایه فکری منطقی به نظر می­رسد (نواس و همکاران، 2012).

در سازمان تأمین اجتماعی هم مانند بسیاری از سازمان­های نیرو محور دیگر، سرمایه انسانی از عوامل اصلی موفقیت سازمان به شمار می­رود. لذا انجام پژوهش­هایی در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این مطالعه نیز به بررسی رابطه بین سیستم­های حسابداری مدیریت و سرمایه انسانی در سازمان تأمین اجتماعی خواهیم پرداخت.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 thesis

متن کامل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.