پایان نامه موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در شهرداری تهران

عنوان کامل پایان نامه :

 موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در شهرداری تهران

2-1-1 آشنایی با شهرداری تهران و حسابرسی آن  

شهرداری تهران که تحت عنوان بلدیه در سال 1286 هجری شمسی و بعدها به نام شهرداری شکل گرفته وتکامل یافته است یک سازمان عمومی غیر دولتی است که هم اکنون دارای 22 منطقه می باشد. حجم عملیات مالی هریک از مناطق بالا بوده و برای پردازش اطلاعات مالی از سیستم های کامپیوتری استفاده می شود.

براساس ماده 44 آیین­نامه مالی شهرداریها ،حسابرسی و ممیزی حساب شهرداری­ها در سه مرحله به شرح ذیل انجام می­­­­شود:

الف ) حسابرسی به وسیله شهرداری قبل و بعد از خرج توسط کارکنان ثابت شهرداری که اطلاعات کافی در امور مالی و حسابداری داشته باشند.

ب )حسابرسی به وسیله حسابرسان وزارت کشور انجام و در صورت نداشتن حسابرس، شورای شهر می­تواند از وجود حسابرسان قسم خورده یا کارشناسان رسمی دادگستری استفاده نماید که در این صورت شورای شهر و شهرداری مکلفند نتیجه گزارش حسابرسان مذکور را به وزارت کشور ارسال دارند.

ج )رسیدگی نهایی توسط انجمن شهر از طریق بررسی گزارش­های مالی و گزارش حسابرسان مذکور در بند ب ماده فوق .

انجام هر یک ازرسیدگی های فوق توسط حسابرسان داخلی شهرداری تهران و حسابرسان مستقل  که در حال حاضر به صورت دستی صورت می گیرد ، مستلزم صرف زمان طولانی بوده و هزینه انجام عملیات حسابرسی بالا می باشد. لذا استفاده از حسابرسی کامپیوتری توسط حسابرسان مزبور باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملیات حسابرسی شده و منافع قابل توجهی را برای شهرداری تهران در بر خواهد داشت.

با توجه به مزایا و فواید به کارگیری تکنولوژی سیستم های اطلاعاتی در حسابرسی و هچنین  با  توجه به  سیاست شهرداری تهران در زمینه سیستمی شدن فعالیت ها و تغییر روش از رویکرد سنتی به سیستمی و اقداماتی همانند راه اندازی “سامانه هوشمند شهربان”،که سامانه ای هوشمند جهت کنترل و نظارت آنلاین بر ساخت و سازهای پایتخت می باشد و یا امکان رصد آنلاین همه       پروژه های شهرداری با هدف نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران و پروژه ها و …،در این پژوهش سعی بر آن است که به بررسی موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری (حسابرسی با کامپیوتر)در شهرداری تهران بپردازد. امید است انجام این پژوهش و نتایج آن گامی در راستای پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در محیط حسابرسی شهرداری تهران باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 اهداف این پژوهش بشرح ذیل می باشد:

  • شناسایی موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در شهرداری تهران
  • اولویت بندی موانع موجود با استفاده از آزمون رتبه ای فریدمن
  • قابلیت استفاده از نتایج بدست آمده در راستای اقدامات بعدی و کمک به تهیه گزارش امکان سنجی حسابرسی کامپیوتری در محیط حسابرسی شهرداری تهران.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه - تز - رشته حسابداری

لینک متن کامل پایان نامه رشته حسابداری با عنوان : موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در شهرداری تهران با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.