دانلود پایان نامه ارتباط بین نحوه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و عملکرد آن­ها

عنوان کامل پایان نامه :

مطالعه رابطه بین نحوه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و عملکرد آن­ها

مقدمه

یکی از اساسی­ترین مسایل اقتصادی افراد، واحدهای تجاری، موسسات مالی و اعتباری، بانکها و کشورها، تخصیص بهینه منابع است و یکی از این منابع مهم عامل سرمایه است. اگر توسعه اقتصادی را به عنوان مجموعه عملیات یک کشور برای بهبود سطح زندگی مردم و افزایش درآمد ملی بنگریم، خواهیم دید که مهمترین مساله در این زمینه سرمایه­گذاری است و سرمایه، هسته اصلی توسعه اقتصادی را تشکیل می­دهد.

صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک به عنوان یکی از مهمترین واسطه­های مالی نقش انتقال سرمایه را از سوی دارندگان منابع به سمت مصرف­کنندگان (شرکتهای تولیدی و خدماتی وسایر) برعهده دارند. از این­رو انواع مختلفی از صندوق­های سرمایه­گذاری با هدف جمع­آوری وجوه از سرمایه­گذاران غیر­حرفه­ای و اختصاص آن به سبدهای سرمایه­گذاری کارا، کاهش ریسک سرمایه­گذاری و کسب بازده­ای متعارف پا به عرصه ظهور گذاشتند. عملکرد سرمایه­گذاری با دو رکن ریسک و بازدهی مورد ارزیابی قرار می­گیرد و همواره بیشترین بازدهی با توجه به سطح مشخصی از ریسک، معیاری مناسب برای سرمایه­گذاری است.

بنابراین، مطالعه و پژوهش در جهت ارزیابی عملکرد صندوق­های سرمایه­گذاری و بهینه­سازی سرمایه­گذاری می­تواند گامی در جهت تشویق به سرمایه­گذاری بیشتر باشد؛ چرا که یکی از عواملی که مانعی در مقابل سرمایه­گذاری محسوب می­شود، ریسک و مخاطرات سرمایه­گذاری است. بنابراین ارزیابی عملکرد صندوق­های سرمایه­گذاری از این جهت حائز اهمیت است که معامله­گران سهام بتوانند درباره نگهداری، فروش و یا خرید سهام این صندوق­ها در زمان مقتضی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. بدیهی است که سرمایه­گذاران بالقوه به دنبال سهام صندوق­هایی باشند که عملکرد بهتری از سایر صندوق­ها و نیز از عملکرد بازار داشته باشند.

از آنجایی که سرمایه­گذاران تمایل شدیدی به سرمایه گذاری در صندوق های با عملکرد بهتر دارند، و مدیریت صندوق می­تواند عاملی مهم در جهت عملکرد صندوق باشد، لذا در جهت نیاز به غنی­تر کردن ادبیات تحقیقی موجود، پیرامون صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک در ایران و بالاخص ارزیابی عملکرد این صندوق­ها، نیاز به انجام چنین تحقیقی ضرورت پیدا کرد تا به واسطه آن معیار جدیدی جهت ارزیابی عملکرد، از طریق بررسی تأثیر مدیریت صندوق­ها که به صورت فعال یا منفعل می­باشند، ارائه شود. بنابراین، در این فصل به منظور بررسی تاثیر مدیریت صندوق بر عملکرد صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک، ادبیات موضوع بیان می­گردد.

در این راستا ابتدا مبانی نظری تحقیق مطرح می­شود و در ادامه­ پژوهش­های انجام­شده در این زمینه ارائه می­شود.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

آیا نحوه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری بر عملکرد آن ها تأثیر دارد؟ لذا از آن­جایی که نحوه مدیریت را می­توان از تغییرپذیری واریانس استنباط کرد، چرا که واریانس (انحراف از میانگین) نشان می­دهد که مدیران صندوق­ها پرتفوی را به خوبی انتخاب کرده­اند یا خیر، لذا سؤال این پژوهش این­گونه مطرح می­شود که آیا واریانس مازاد بازده صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک که نماد مدیریت فعال صندوق می­باشد، بر عملکرد صندوق­ها اثرگذار است؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه - تز - رشته حسابداری

لینک متن کامل پایان نامه رشته حسابداری با عنوان : مطالعه رابطه بین نحوه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و عملکرد آن­ها با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.