دانلود پایان نامه ارتباط بین بهبود در نوع اظهارنظر حسابرس و گزارش زودتر سود سهام شرکت ‏ها در بورس اوراق بهادار

عنوان کامل پایان نامه :

 رابطه بین بهبود در نوع اظهارنظر حسابرس و زمان بندی افشای اطلاعات شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران

قسمتی از متن پایان نامه :

4-1   مقدمه

در فصل سوم روش جمع آوری داده­ها و همچنین نحوه آزمون فرضیه­ها مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه، مجموعه­ای فراهم شد تا با استفاده از آن بتوان فرضیه­های تحقیق را آزمون کرد. این فصل به تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه­ها می­پردازد. تجزیه و تحلیل داده­ها شامل شرح و آماده سازی داده­ها، تجزیه و تحلیل روابط میان متغیرها و مقایسه نتایج مشاهده شده با فرضیه مورد انتظار است. نتایج حاصل از مدلهای تخمین زده شده برای آزمون فرضیه­های تحقیق در ادامه بیان می­شود.

در ابتدای این فصل به آمار توصیفی متغیرهای تحقیق شامل میانگین، بیشترین، کمترین و انحراف معیار پرداخته می­شود. این شاخص­ها توزیع آماری متغیرها را نشان می دهد.

سپس با استفاده از تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون، مدلها برازش شده و فرضیه­های تحقیق مورد آزمون قرار می گیرد. همچنین پیش فرضهای رگرسیون مورد بررسی قرار می­گیرد. استنباط آماری در مورد آزمون فرضیه بر اساس سطح معناداری به دست آمده از آزمون انجام می­شود. به این صورت که اگر مقدار سطح معناداری (P-Value) کمتر از 5 درصد باشد، فرضیه تحقیق در سطح 95 درصد و اگر کمتر از 1 درصد باشد فرضیه در سطح 99 درصد تایید می­شود.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 1-1 پرسشهای اصلی و فرعی تحقیق

دراین پژوهش، به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که آیا مسیر ومیزان تغییراظهارنظر حسابرسی نسبت به سال قبل، می‏تواند بر به موقع‏بودن افشای اطلاعات درآمدهای شرکت تاثیر بگذارد؟ در این مورد، در این تحقیق به سه روش به این موضوع پرداخته می شود اولا ماهیت تعدیل اظهارنظر حسابرسی بررسی     می شود و با در نظر گرفتن اینکه، آیا انواع مختلف گزارش ها ممکن است روی به موقع بودن افشای اطلاعات درآمدهای شرکت اثر بگذارد؟ ثانیا به جای اینکه تنها ماهیت این گزارش را در سال جاری بررسی شود تغییر در اظهارنظر حسابرسی را آزمایش می شود. همین رابطه میان اظهارنظر حسابرسی و  به موقع بودن درآمدها در این جامعه مورد بررسی قرار می گیرد که در برگیرنده تعدادی از تغییرات منظم می باشد (Haw et al. 2003).

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه - تز - رشته حسابداری

لینک متن کامل پایان نامه رشته حسابداری با عنوان : رابطه بین بهبود در نوع اظهارنظر حسابرس و زمان بندی افشای اطلاعات شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.