دانلود پایان نامه ارشد اهمیت پرداخت سود سهام شرکت ها

دانلود پایان نامه ارشد اهمیت پرداخت سود سهام شرکت ها

4-1) اهداف پژوهش

هدف این پژوهش تکمیل شکاف موجود در عرصه ادبیات موضوعی با بررسی پاسخ به این پرسش است که چه زمانی سود تقسیمی اهمیت بیشتری دارد که البته این موضوع با توجه به شرایط بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مشخص در این پژوهش این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا شرکت‌های پرداخت کننده سود تقسیمی در شرایطی که بازار به رکود میل می‌کند در مقایسه با شرایطی که بازار رو به رونق می‌رود، بازده بیشتری در بازار دارند یا خیر. به طور کلی پژوهش حاضر به دنبال آن است تا به این پرسش پاسخ داده شود که آیا تقسیم سود سهام در بازار رو به رکود در مقایسه با بازار رو به رونق اهمیت بیشتری دارد یا خیر؟ اهداف پژوهش در دو بخش شامل اهداف عملی و اهداف کاربردی به شرح زیر بیان می‌گردند.

1-4-1) اهداف علمی

پژوهش­های دانشگاهی زیادی چه در داخل کشور (برزیده و همکاران، 1388؛ ساربان‌ها، 1382؛ کردستانی و همکاران، 1389؛ کرمی و همکاران، 1389) و چه در خارج از کشور (اسکینر2004؛ هوی و همکاران، 1992؛ فولر و گلداشتاین، 2011؛ بکر و ورگلر[1]، 2004)، در ارتباط با سیاست‌های تقسیم سود و تاثیر عوامل مختلف بر آن صورت گرفته است، اما با این وجود بیشتر این پژوهش­ها معطوف به تاثیر عوامل و متغیرهای مختلف بر سیاست‌های تقسیم سود بوده و تا به‌حال پژوهشی در خصوص بررسی تقسیم سود سهام در بازار رو به رکود و مقایسه آن با بازار رو به رونق، در ایران انجام نگرفته است، لذا این پژوهش کاملاً جدید بوده و با جنبه نوآورانه خود به دنبال ارتقای مبانی نظری و غنی‌تر نمودن ادبیات موضوع حاضر است.

2-4-1) اهداف کاربردی

پژوهش حاضر با شناخت و بررسی اهمیت تقسیم سود در بازارهای رو به رکود و توصیف تجربی ارتباط آن با بازارهای دارای رونق بالا، مبانی کاربردی برای بازیگران بازار سرمایه شامل سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل فراهم خواهد نمود. بدیهی است که به دنبال انجام هر پژوهشی تلاش بر این است نتایج بدست آمده مورد استفاده علاقمندان قرار بگیرد تا در اتخاذ تصمیمات کارا و موثر باشد، لذا این پژوهش نیز مستثنی از این امر نخواهد بود. از طرف دیگر نتایج پژوهش­ها برای خود مدیران شرکت‌ها نیز قابل توجه خواهد بود تا نتایج مثبت بیشتری را رقم بزنند؛ بنابراین نتایج پژوهش­ها حاضر می‌تواند برای گروه‌های زیر قابل استفاده باشد:

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مردم و دولت،
  • سهام‌داران شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،
  • مدیران شرکت‌ها،
  • موسسات مالی و اعتباری و سرمایه‌گذاری،
  • متخصصین و تحلیل‌گران مالی و
  • محققان و دانشجویان.

[1]– Baker and Wurgler

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 thesis

متن کامل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.